OHO Live TV Suomi

Joka päivä jotain uutta

British Airwaysin matkustajat joutuivat odottamaan jopa 23 tuntia viimeisimmän ‘teknisen häiriön’ jälkeen

Hämmentyneitä British Airwaysin matkustajia on jätetty oman onnensa nojaan ympäri maailmaa jopa 23 tunniksi, kun yhtiö kohtasi tämän vuoden neljännen merkittävän järjestelmävian.

Lentoyhtiö vakuutti asiakkaille, että sen asiantuntijat ovat ”ratkaisemassa teknisen ongelman”, joka johti maailmanlaajuiseen ongelmaan, jossa transatlanttiset lennot kärsivät erityisen paljon. Lähes jokainen lento Yhdysvalloista on viivästynyt vähintään viidellä tunnilla.

BA ei ole vielä paljastanut syytä aikaisemmille häiriöille, jotka jättivät kymmeniä tuhansia matkailijoita jumiin ympäri maailmaa heinä- ja elokuussa.

Yhdysvaltoihin, Kanadaan ja Meksikoon tällä viikolla pulaan jätetyille matkustajille lentoyhtiö kertoi, että heidän “teknikot työskentelevät asian parissa” samalla kun Britannian lentokentille, mukaan lukien Heathrow ja Gatwick, suuntautuneet lennot kärsivät eniten.

”Olemme pahoillamme heidän matkasuunnitelmiensa häiriöistä. Suosittelemme asiakkaita tarkistamaan BA.com-sivustolta viimeisimmät lentotiedot ja varmistamaan, että yhteystiedot ovat ajan tasalla varauksen yhteydessä, jotta voimme antaa viimeisimmät tiedot ”, lentoyhtiö sanoi torstaina antamassaan lausunnossa.

Verkossa oli tiedoksiantoja BA:n uudelleenvarausasiakkaista, kun taas monille muille tarjottiin ruokakuponkeja ja heidän käskettiin säilyttämään virvokkeiden kuitit, jos he haluavat korvauksen.

Matkustajien turhautuminen heidän kyselyihinsä nauhoitettuihin vastauksiin oli käsin kosketeltavissa, kun niitä tulvi sosiaaliseen mediaan vaatien oikeita vastauksia todellisilla tiedoilla.

Lentoyhtiötä ovat häirinneet tietotekniikkaongelmat järjestelmien päivittämisen jälkeen vuonna 2017, jolloin aikaisemmat järjestelmäviat koskivat jopa 75 000 ihmistä ja kustannukset lentoyhtiön omistajalle AIG: lle olivat 80 miljoonaa puntaa (103,6 miljoonaa dollaria).
RT