Vierastatko kuntosalia? Katso tästä vinkit, mitä liikkeitä salilla voi tehdä

Tämän viikon Pieni pala Hannaa-ohjelmassa tutustuimme tarkemmin Hannan ohjelmaan ja nykytilanteeseen. Hänen henkilökohtainen valmentajansa Anne Manninen auttaa Hannaa pysymään hyvässä kunnossa ja pitämään innostusta kuntosalista yllä. Jaksossa käytiin läpi myös Annen kolme lempiselkätreeniä, joita suosittelemme kokeilemaan!

Katso viimeisin jakso tästä! Teksti jatkuu videon jälkeen.

”On ilo olla mukana Hanna-Maarian elämässä ja auttaa häntä nauttimaan liikunnasta ja sen tuomasta hyvästä olosta, sekä nähdä tätä huimaa kehityskaarta. On hienoa, että Hanna-Maaria on rohkeasti pyytänyt apua ammattilaiselta, tällöin harjoittelu on järkevää ja oikein kuormitettua. Personal Trainerina minun tehtäväni on myös ymmärtää elämän kokonaiskuormitus ja käskeä lepäämään silloin, kun mennään liian lujaa. Tämä on myös taito, jota Hanna-Maaria on kovasti oppinut ja opettelee, itse kuuntelemaan omaa kehoaan, sekä ymmärtämään, että meitä kuormittaa muukin kuin vaan se treenaaminen.

Lihakuntoharjoittelu on tärkeää kaikille, koska iän myötä vääjäämättä lihasmassa häviää. Lihas on aktiivista kudosta, joten sen vaikutus energiankulutukseen on merkittävä. Lihaskuntoharjoittelu on erinomainen treenimuoto painonpudottajalle, kun tähdätään pysyviin tuloksiin. Lisäksi lihaskuntoharjoittelusta on hyötyä muissa lajeissa esim. hiihdossa ja juoksussa, se tekee kestävyysharjoittelusta taloudellisempaa. Eikä ole varmasti uutinen, että se vaikuttaa myös ulkonäköön, tehden meistä kiinteämpiä. Kuntosaliharjoittelulla niin kuin liikunnalla yleensä on myös vaikutusta meidän psyykkiseen hyvinvointiimme.

Tässä alla vielä minun kolme lempi selkäliikettä.”