OHO Live TV Suomi

Joka päivä jotain uutta

Finnair

Aurinkomatkat peruu kaikki matkat ajalta 13.3.-12.4.2020 ja palauttaa matkan hinnan asiakkaille

Aurinkomatkat on nopeasti muuttuvan koronavirustilanteen takia päättänyt perua kaikki Aurinkomatkojen pakettimatkat, kaupunkilomat sekä Finnair Holidays -matkat, joiden lähtöpäivä on 13.3.-12.4.2020 ja palauttaa matkan hinnan asiakkailleen. Huomioimme myös ne asiakkaat, jotka ovat oma-aloitteisesti peruneet matkapakettinsa sen jälkeen, kun ulkoministeriö torstaina 12.3. päivitti tiedotettaan. Myös he saavat matkan hinnan takaisin, mikäli matkan lähtöpäivä olisi ollut 13.3.-12.4.2020.  

”Meille asiakkaiden loman onnistuminen turvallisesti ja sen alkuperäisellä tavalla sekä työntekijöidemme turvallisuus on kaiken päätöksenteon ja toiminnan prioriteetti. Suomen vastuullisimpana matkanjärjestäjänä meillä on sekä velvollisuus että oikeus tehdä vaikeita päätöksiä. Teimme päätöksen pohjautuen kokonaisarvioon koronavirustilanteen vaikutuksesta asiakkaidemme lomasuunnitelmiin”, sanoo Timo Kousa, Aurinkomatkojen toimitusjohtaja. ”Koronavirustilanteen vaikutukset ovat merkittävät koko maailman matkailualalle ja niiden vaikutus myös meihin on suuri.”

Muutos ei koske kohteessa jo olevia Aurinkomatkojen asiakkaita. He voivat jatkaa lomaansa normaalisti. Nyt kohteissa olevat asiakkaat kotiutetaan joko alkuperäisen matkavarauksen mukaisena paluupäivänä tai aiemmin, riippuen siitä, miten kohteista on lentoja saatavilla. Olemme yhteydessä niihin asiakkaisiin, joiden paluumatkaan tulee muutoksia. 

”Nyt peruttujen matkojen asiakkaiden ei tarvitse ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme, vaan olemme heihin yhteydessä ja palautamme matkan hinnan automaattisesti. Asiakaspalvelumme on tilanteen vuoksi hyvin ruuhkainen. Pyydämme, etteivät asiakkaat lähettäisi samasta varauksesta useita viestejä, koska se ruuhkauttaa asiakaspalveluamme entisestään. Olemme yhteydessä niihin asiakkaisiin, joiden matkat perutaan. Varausten käsittely ja viestien lähettäminen tapahtuu vaiheittain ja voi viedä useamman päivän. Pahoittelen asiakkaillemme tästä poikkeuksellisesta tilanteesta aiheutunutta vaivaa ja harmia”, jatkaa Kousa. 

Aurinkomatkat seuraa koronavirustilannetta tiiviisti. Reagoimme kaikkiin tuleviin muutoksiin niiden edellyttämällä tavalla asiakkaidemme ja työntekijöidemme turvallisuuden ja lomien onnistumisen varmistamiseksi.