OhoTV Suomi

Jokainen hetki on liven arvoinen

Kuva: SB Beauty

Suvi Pitkänen avasi kosmetiikan verkkokaupan: ”Minulta kysytään jatkuvasti tuotesuosituksia.”

Suvi Pitkänen, 34, on ehtinyt tehdä pitkä uran kauneusalalla. Miss Suomi -kisoihin jo teini-iässä osallistunut nainen on sittemmin ollut mukana monessa ja pyörittänyt kauneusklinikkaakin. Kosmetiikan verkkomyynti on hänelle kuitenkin aivan uusi aluevaltaus. Ihonhoitotuotteita tarjoava SB Beauty aloitti toimintansa tammikuun puolivälissä.

Kutsumusammatti

Suvi kertoo suhtautuneensa kauneudenhoitoon intohimoisesti jo nuoresta pitäen. Kauneuskilpailut ja mallina työskentely mahdollistivat hänelle kosmetiikkaan tutustumisen ammattilaisten opastuksella. Kauneusklinikalla hän perehtyi lähemmin myös esteettisiin hoitoihin.

– Työ kauneusklinikalla opetti minulle uuden ulottuvuuden kauneudenhoidosta ja tietämykseni ihonhoidosta laajeni valtavasti. Työskentely yhdessä kirurgien ja lääkärien kanssa kehitti osaamistani ja tietotaitoani, hän selittää.

Suvi näkeekin SB Beautyn luonnollisena jatkumona uralleen.

– Olen neuvonut ihmisiä jo vuosia ihonhoidossa ja kauneudenhoitotuotteissa sekä hoitolassani että sosiaalisessa mediassa. Minulta kysytään jatkuvasti paljon tuotesuosituksia, nainen paljastaa.

Ajatus tarkentui verkkokaupan muotoon muutama vuosi sitten.

– Aloitin online-konseptin suunnittelun siihen aikaan, kun omistin kolme kauneushoitolaa, mutta ne veivät kaiken aikani, eivätkä resurssini silloin riittäneet tämän unelmani toteuttamiseen. Nyt on vihdoin oikea aika, hän kertoo.

Kosmetiikkaa ulkomailta

Ihonhoito on aina ollut Suville mieluisa harrastus ja hän on mielellään testannut erilaisia tuotteita.

– Olen matkustanut paljon ja imenyt ulkomailta vaikutteita myös ihonhoitoon ja kauneudenhoitorutiineihini. Olen vuosien varrella testannut lukuisia eri brändejä ja tehnyt yhteistyötä eri maahantuojien kanssa, hän sanoo.

Kuva: SB Beauty

Maailmalla kulkiessaan Suvi on törmännyt lukuisiin hyväksi havaitsemiinsa tuotteisiin, jotka eivät olleet rantautuneet Suomeen. Siihen hän kaipasi muutosta. Unelma ikiomasta myymälästä siinsi mielessä.

– Tulemme monesti vähän perässä täällä Suomessa. Kosmetiikkamarkkinat ovat meillä vielä rajalliset. Halusin tuoda Suomeen tuotteita, joille täällä on tarvetta, hän selittää OHO TV:n haastattelussa.

Sellaisista esimerkiksi Suvi nostaa Tanskassa vastikään lanseeratut Lash Box Lashes -ripset, joissa ei käytetä liimaa tai magneetteja. Ne hän hankki välittömästi omaan verkkokauppaansa.

”Käytän oman kauppani tuotteita”

SB Beautyn tuotevalikoima ei ole sattumankauppaa, vaan Suvi vakuuttaa valikoineensa tuotteet henkilökohtaisesti.

– Kauppa lähti liikkeelle juuri tuotteista, joita itse käytän. Sivustoni tarkoitus on tuoda yhteen paikkaan laadukkaita ihonhoitotuotteita, joita voin itse aidosti suositella, hän kuvailee.

Oman verkkokaupan omistajalle ihonhoitotuotteiden shoppaileminen onkin nykyään helppoa.

– Käytän pääasiassa vain oman kauppani myymiä tuotteita. Tosin meikkejä siellä ei vielä juurikaan ole, joten niitä joudun edelleen ostamaan muualta, Suvi myöntää.

Tulevaisuudessa hän toivoo siihenkin muutosta ja kaupan valikoimaa on tarkoitus laajentaa.

– Suunnitelmani on tuoda Suomen markkinoille yhä uusia tuotesarjoja sekä ihon- että kauneudenhoidon saralta, Suvi kiteyttää.

Lähteet: SB Beauty