OhoTV Suomi

Jokainen hetki on liven arvoinen

Kuva: Instagram / vintage____me

Kymmenen vuoden 2021 suurinta tyyli-ikonia

Vuonna 2020 yleisötapahtumat peruttiin ja punaiset matot käärittiin rullalle, mutta tänä vuonna tilanne on alkanut varovaisesti elpyä. Vuoteen on mahtunut Oscareita, Met Galaa ja muotiviikkoja. Se tarkoittaa tietenkin, että julkkikset ovat päässeet jälleen pukeutumaan parhaimpiinsa.

Muotisivusto Lyst pitää silmällä suuria tapahtumia selvittääkseen, millaiset asut ja ketkä julkisuuden henkilöt saavat aikaan näkyviä piikkejä nettishoppailussa. Verkkohaut ja -ostokset, uutiset ja somemaininnat paljastavat, kenen pukeutumista ihmiset jäljittelevät. Vuoden lähestyessä vääjäämätöntä loppuuaan Lyst ja Glamour listasivat, ketkä olivat vuoden 2021 seuratuimmat muotivaikuttajat.

1. Zendaya

Vuosi 2021 oli Zendayalle merkittävä vuosi. Dyyni-elokuva oli menestys, samoin kuin näyttelijättären tyyli Oscar-gaalassa. Kirkkaan keltaisia mekkoja haettiin verkossa 222 prosenttia tavallista enemmän sen jälkeen, kun Zendaya poseerasi punaisella matolla Valentinon upeassa luomuksessa.

2. Dua Lipa

Dua Lipa on ratsastanut Y2K-trendin huipulla ja fanit ovat seuranneet hänen asuvalintojaan silmä kovana. Lisäksi laulajan hohdokas Versacen mekko Grammy-gaalassa nosti brändin suosiota 245 prosentilla verkkoshoppailijoiden keskuudessa.

3. Lil Nas X

Kun Lil Nas X pukeutui Richard Quinnin kukkakuvioiseen pukua tämän vuoden 2021 BET Awards -gaalaassa, brändiä ja vastaavia pukuja alettiin hakea netissä ahkerasti. Keväällä hänen MSCHF:n kanssa suunnittelemansa Satan-lenkkarit saivat ääniä puolesta ja vastaan; lenkkarit saivat yli 669 000 mainintaa, tykkäystä ja jakoa sosiaalisessa mediassa.

4. Hailey & Justin Bieber

Kukapa ei olisi ainakin salaa hieman kiinnostunut Biebereistä? Uskolliset fanit jäljittelevät Haileyta, oli kyse sitten pukeutumisesta, ihonhoidosta tai hiustyylistä. Myös Justinista on kuoriutunut seurattu muotivaikuttaja ja tänä kesänä hänestä tuli luksusmerkki Balenciagan virallinen kasvo.

5. Kai

Poikabändi EXO:n jäsen Kai aloitti soolouransa vuonna 2020 ja pian sen jälkeen hän aloitti yhteistyön muotitalo Guccin kanssa. Kun mallisto tuli myyntiin huhtikuussa, se myytiin loppuun lähes välittömästi ja merkkiä koskevat haut lisääntyivät 264 prosenttia.

6. A$AP Rocky & Rihanna

Kun Rihanna ja A$AP Rocky virallistivat suhteensa, fant sekosivat. Kun ensimmäiset kuvat parin yhteisestä musiikkivideosta julkaistiin, Rihannan asu innosti fanit shoppailemaan korsettitoppeja ja shearling-takkeja, kun taas miehet etsivät A$AP Rockyn lippistä ja maihereita vilkkaasti.

7. Tyler, The Creator

Kun Tyler, The Creator esiintyi BET Awards -gaalassa, hänen turkislakissa, vastaavia päähineitä etsittiin netissä 75 prosenttia ahkerammin kuin yleensä. Myös kiinnostus hänen Golf Le Fleur -mallistoaan kohtaan on ollut suurta.

8. Harry Styles

Harry Styles on nuoresta iästään huolimatta ehtinyt saavuttaa vankan muoti-ikonin aseman. Sen lisäksi, että hän on tehnyt lukuisia unohtumattomia esiintymisiä punaisella matolla, hän oli ensimmäinen Voguen kannessa yksin poseerannut mies. Kun hänet nähtiin Grammy-gaalassa höyhenpuuhkan kanssa, asustetta koskevat haut lisääntyivät huimat 1500 prosenttia 48 tunnissa.

9. Jennifer Lopez

J.Lo pitää kiinni muoti-ikonin statuksestaan vuosi toisensa jälkeen. Myös tänä vuonna hänen asuvalintansa näkyivät nettishoppailijoiden hauissa. Kun hän juhli presidentin virkaanastujaisia kokovalkoisessa Chanelin asussa, pitkiä valkoisia takkeja koskevat haut lisääntyivät 119 prosenttia. Hänen Super Bowlissa käyttämänsä Louis Vuittonin toppi lisäsi välittömästi kiinnostusta luksusbrändiä kohtaan.

10. Lady Gaga

Lady Gaga on aina pukeutunut näyttävästi, mutta viimeistään hänen roolinsa elokuvassa House of Gucci vakiinnutti hänen asemansa muodin seuratuimpien hahmojen joukossa. Muotitalon huivien kysyntä kasvoi 67 prosenttia, kun Gagasta bongattiin kuvauspaikalla huivi yllään.

Lähde: Glamour, Instagram