OHO Live TV Suomi

Joka päivä jotain uutta

Kuva: pexels.com

Ethän tee näitä virheitä eron jälkeen

Kun eron aika koittaa, siihen liittyy yleensä eriasteisia surun tunteita. On luonnollista, että päättynyt suhde herättää epämiellyttäviä tunteita, mutta kipua ei voi, eikä pidäkään välttää. Pooshin sydänsuruvalmentaja Claire Byrnen mukaan surun pakeneminen tai kieltäminen eivät palvale hyvinvointiasi pitkällä aikavälillä. Toipumiselle on vain annettava aikaa. Byrne listaa kuusi virhettä, joihin ei pidä suruprosessin aikana sortua.

1. Pidät häneen yhteyttä

Tämä saattaa tuntua itsestäänselvältä, mutta ex-kumppaniin ei kannata pitää yhteyttä heti eron jälkeen. Byrne neuvoo poistamaan entisen kumppanin puhelimesta, sähköpostista, jopa sosiaalisesta mediasta. Tässä ei kyse pikkumaisuudesta vaan siitä, että toipuminen vaatii tilaa. On paljon vaikeampi päästää toisesta irti, jos törmäät jatkuvasti hänen kuvaansa Instagramissa.

2. Juot liikaa

Moni turvautuu alkoholiin masennuslääkkeenä. Vaikka humalatila voi turruttaa tunteita hetkellisesti, tuo se mukanaan paljon uusia ongelmia. Pyri sen sijaan löytämään terveempiä tapoja hallita tunteitasi. Lähde ulos kävelylle tai piristä itseäsi pienellä lahjalla.

3. Rankaiset kehoasi

Pakenetko ikäviä tunteita rääkkitreeniin? Ryhdytkö eron jälkeen tiukalle dieetille tai hukutatko tunteesi valtaviin määriin herkkuja? Kehosi ylikuormittaminen silloin, kun olet jo valmiiksi hauraassa tilassa, vain pahentaa oloasi. Muista, että suolisto on yhteydessä aivoihin. Kun käyt läpi vaikeita aikoja, on kehosta huolehtiminen tärkeämpää kuin koskaan. Helli siis kehoasi lempeällä liikunnalla ja ravintorikkaalla ruoalla.

4. Uskot läheistesi kommentteihin varauksetta

Eron hetkellä on tärkeää, että sinulla on ystäviä tukenasi. Muista kuitenkin, että koska he kuuluvat sinun tiimiisi, heidän sanomisensa saattavat olla hyvinkin puolueellisia. Mitä ikinä he sanovatkaan, he sanovat parantaakseen sinun oloasi. On hyvä, että saat purkaa heille tunteitasi heille, mutta älä niele kaikkia heidän kommenttejaan varauksetta. Vain sinä ja ex-kumppanisi voitte tietää, mikä välillänne meni pieleen ja millainen suhteestanne muodostuu eron jälkeen.

5. Esität, että sinulla on kaikki hyvin

Älä turhaan esitä olevasi kunnossa eron jälkeen. Paras lahja, jonka voit itsellesi antaa, on myöntää, että voit juuri nyt huonosti. Negatiivisten tunteiden käsitteleminen on osa prosessia, eikä siinä ole mitään hävittävää. Älä siis esitä läheisille vahvaa, vaan anna heidän olla tukenasi.

6. Luet hänen ihania viestejään yhä uudestaan ja uudestaan

Valitevan moni meistä kiduttaa itseään lukemalla exän lähettämiä kauniita viestejä ja selaamalla yhteisiä valokuvia. Totta kai suhteessanne on ollut myös paljon hyvää, mutta se ei muuta tätä hetkeä. Jos olisitte yhä niin onnellisia, ette olisi tässä tilanteessa. Menneeseen takertuminen on vain epätoivoinen yritys pitää toivon kipinää yllä. Kohtaa todellisuus ja tunnusta, että on aika siirtyä elämässä eteenpäin.

Lähde: Poosh