OhoTV Suomi

Jokainen hetki on liven arvoinen

Ranskalainen luksus jättiläinen LVMH ostaa ikonisen amerikkalaisen jalokivikauppiaan Tiffanyn yli 16 miljardilla dollarilla

Maailman johtava luksuskonserni LVMH on sopinut ostavansa 182-vuotiaan yhdysvaltalaisen jalokiviliikkeen Tiffany & Co: n 135 dollarilla osakkeelta käteisellä. 16,2 miljardin dollarin kaupasta tulee kaikkien aikojen suurin luksustavara sopimus.
“Tiffanyn hankinta vahvistaa LVMH:n asemaa koruissa ja lisää edelleen sen läsnäoloa Yhdysvalloissa”, LVMH totesi maanantaina antamassaan lausunnossa.

Pariisissa sijaitsevalla LVMH: lla on 75 tuotemerkkiä, 156 000 työntekijää ja yli 4590 myymälän verkosto. Muita merkkejä ovat muun muassa Louis Vuitton, Kenzo, Tag Heuer, Dom Pérignon, Moet & Chandon, Hennessy, Givenchy ja Christian Dior.

LVMH: n puheenjohtaja ja toimitusjohtaja, miljardööri Bernard Arnault kertoi: ”Olemme iloisia voidessamme toivottaa Tiffanyn, yrityksen, jolla on vertaansa vailla olevaa perintöä ja ainutlaatuinen asema globaalissa korumaailmassa, LVMH-perheeseen… Olemme ylpeitä siitä, että saimme Tiffanyn mukaan ikonisten tuotemerkkiemme rinnalle ja odottaa innolla varmistavamme, että Tiffany menestyy edelleen tulevina vuosisatoina. “

Tiffanyn toimitusjohtaja Alessandro Bogliolo toteaa, että ”tapahtuma, joka tapahtuu legendaarisen tuotemerkin sisäisen muutoksen aikana, tarjoaa lisätukea, resursseja ja vauhtia näille prioriteetteille, kun kehitymme kohti tulevan sukupolven luksusjalokivikauppaa osana LVMH-ryhmää”, Tiffany saavuttaa uusia korkeuksia hyödyntäen huomattavaa sisäistä asiantuntemustaan, vertaansa vailla olevaa käsityötä ja vahvoja kulttuuriarvoja “, hän sanoi.

Ikoninen New Yorkilainen jalokiviliike Tiffany on kärsinyt myynnin laskusta, joka on aiheutunut turistien pienentyneestä kulutuksesta ja vahvasta Yhdysvaltain dollarista.

Tiffany on perustettu vuonna 1837, kun Charles Lewis Tiffany avasi ensimmäisen myymälän Manhattanin keskustassa. Tiffany on ollut tyylikkyyden, innovatiivisen suunnittelun, hienon käsityön ja luovan erinomaisuuden synonyymi. Tiffanyn Sininen Laatikko tunnetaan maailmanlaajuisesti hienostuneisuuden ja houkuttelevaisuuden ikonina.

Yhtiöstä tuli maailmanlaajuisesti kuuluisa sen jälkeen, kun se vuonna 1961 oli mukana Audrey Hepburn -elokuvassa Breakfast at Tiffany’s.
RT