26-29.5.2022 Nürburgringin Nordschleifessä 19-vuotiaalla Sami-Matti Trogenilla oli epäonnea, sillä kisa keskeytyi auton ohjausongelmien takia. Uudenkarheita BMW M4 GT3-luokan autoja osallistui kisaan peräti viisi, joista vain yksi pääsi maaliin.
– Noin neljäntoista tuntia oli vielä jäljellä, kun kisa keskeytyi. Ajoin yöllä noin klo 23-02 ja sen jälkeen menin nukkumaan. Aamulla kaikki oli ohi, sanoo Trogen pettyneenä.
Trogenin tiimillä oli ohjauksessa ongelmia uusien BMW M4 GT3-luokan autojen kanssa. Trogen kilpaili autolla 101. Tallikaveri Andy Soucek ajoi seinään, mutta onneksi vakavilta vammoilta vältyttiin.
Viidestä BMW M4 -autosta vain yksi pääsi maaliin.
– Kestävyyskisan luonne on sellainen, että vain osa pääsee maaliin. Nürburgringin Nordschleifessä kisan aloitti parisataa autoa, mutta vain noin 110 autoa pääsi maaliin. Varsinkin Nordschleife on tunnettu maaliin päätyvien autojen vähyydestä, sillä rata on erittäin vaativa. Sitä kutsutaan myös vihreäksi helvetiksi, jota se toden teolla on.
Ennen keskeytystä Trogenin tiimi oli ehtinyt päästä viiden kärkeen.
“Hyvä vuosi kuitenkin”
Vaikka Nordschleifessä asiat eivät menneet Trogenin tiimin suunnitelmien mukaan, hän suhtautuu tyynesti tilanteeseen.
– On ollut hyvä vuosi kuitenkin, aina on seuraava tavoite mielessä. Ei koskaan saa jäädä tuleen makaamaan, sanoo ajaja.
Trogenilla on syksyllä edessään uusien sopimuksien neuvottelut vanhojen umpeutuessa.
– Mieluiten tekisin vain vuoden sopimuksia kerrallaan, sillä se takaisi liikkumavapauden kohti haastavampia pestejä. Monesti yksityistallien ehdot voivat olla kaksi vuotta, kuten Walkenhorstilla oli viime kautenani, hän kertoo.
Seuraavalla kaudella Trogen aikoo keskittyä vahvuuksiensa jalostamiseen entisestään.
Lähde: BusinessRakentamo
Jatka lukemista
Kesän makuelämyksiä.
Hoitovaihtoehdot urheilijoille polvikipujen voittamiseksi
Säästä sähköä